יום שבת, 3 בפברואר 2024

הבן שלי נסע, ואיך זה קשור לעיצוב הבית?

 תופעת הקן המתרוקן היא תופעה מוכרת בספרות המקצועית ובכלל שגורה בדיבור בין הורים, שילדיהם הבוגרים עושים צעדיהם לעצמאותם מחוץ לבית ילדות. שונה הדבר להיות מודעת לתופעה מאשר לחוות אותה בעצמי. ואז הבן הבכור שלי מודיע על נסיעה, שאין לדעת מתי ישוב ממנה. אמנם בתי האמצעית יצאה את הבית ואפילו בתי הצעירה נסעה לעבוד בארצות הברית לחצי שנה עוד טרם התגייסה, אך איפושהו וככל הנראה, המוות של אבי בשנה האחרונה והקמת כל כולי מחדש אחרי לכתו, הפכו את נסיעתו לאבן דרך מהותית בחיי. 

ואיך כל זה מתבטא בהלבשת הבית? ואיך הבית יכול לתמוך בי?

ראשית, מצאתי שנכון היה לי להשאיר את הספה שישב עליה בסלון  כפי שהיא. הכריות שהיו מונחות ברישול מה על הספה הושארו כפי שהן, ממש כפי שנהג לשבת על הספה ולא לסדר אחריו:) השארתי את חוסר הסדר שלו כפי שהוא, אחרי שהוא זה שהיה אחרון הישובים בצד זה של הספה. כשיצא את הבית, טרום חיבוק גדול ואוהב של אמא ובן, הוציא מכיס הגיטרה מתנה שמצא להפתעתו מנסיעתו הקודמת, שהיה בטוח שאיבד ועד אותו הרגע לא הייתה בנמצא. ואז העניק לי מיני דרקון עשוי מתכת, שהוא למעשה מחזיק קטורת.

וכך הדבר הראשון שעשיתי מיד כשיצא את הדלת, באופן האינטואיטיבי ביותר, היה להדליק קטורת במחזיק החמוד. הנה הוא בתמונה להלן:

                                                             קטרות במחזיק דרקון, צילום, עיצוב וסטיילינג: ד"ר ציקי אורון


חלפו יומיים, ערב שישי מגיע ואנחנו עומדים להסב לשולחן. בתי האמצעית מודיעה שהיא חולה. וכך, גם היא לא תנכח בארוחת הערב. נהיה שלושה לשולחן שישי.

הדבר הבא שעשיתי, מבלי משים, הוא לרענן זר פרחי צבעוני מהשבוע שחלף ולעצב באמצעותו מרכז שולחן יפה לערב שישי. לקחתי מגש עתיק קיים ממרחב אחר בבית, בקבוקוני זכוכית קטנים וגדולים, וואזה כחולה אחת. אחר כך גזמתי את פרחי הצבעוני בהתאמה לגובה הבקבוקים. וכך סידרתי אותם על המגש לפי גבהים. הגבוהים מאחור ואת הנמוכים יותר - הצבתי מלפנים. בנוסף, הוספתי על המגש את הדרקון מחזיק הקטורת ולהבון בכוס זכוכית. וכך יחד יצרתי מרכז שולחן כולל נר וקטורת שהביאו אור וטבע לשולחן.

                                                     צילום, עיצוב וסטיילינג: ד"ר ציקי אורון

הבהייה בחפצים ובפריטים הללו, במהלך הארוחה, כשהם במרכז השולחן, מביאה איתה ערך עבור הנשמה והרוח, שהוא מעבר לישיבה הפיסית ולאוכל עצמו. וכך, הגם שהסעודה הייתה מאד אינטימית, היא הייתה נעימה ומאפשרת שיח ורגעי יחד.

                                                     צילום, עיצוב וסטיילינג: ד"ר ציקי אורון

מעבר למגש הפרחים והאור, הצבתי שני מעמדים לנרות בשני צבעים שונים וגם אפשרתי לעצמי לחזור לספה בסלון ולרענן את הסדר רק בלהניח את הכריות יפה מחדש. אז ארגנתי כריות במקומן וגם שמתי לב שכל זה גרם לי לרענן עוד פינות בבית. כמו למשל, להעביר כד זכוכית מהמבואה למרחב המטבח ולארגן כדים במבואה בצבעוניות מתחדשת. הפעם בחרתי למבואה באגרטלים בצבע סגול שאותם מלאתי בעלי פוטוס וזמיה ירוקים ושופעים.

כל זה גרם לי לתשוקה לעשות דברים נוספים לבית ולעצמי. מה שמחזק את תפיסתי ואת החוויה שעוברת בכל פעם שמלבישה אינטואיטיבית את הבית בעת קושי רגשי, כך שהלבשת הבית וריענונו היא ממש כלי בידי לרפא ולתמוך את הנפש. אני עושה את זה גם בתהליכי ייעוץ וליווי אישיים.

ילדייך יצאו את הבית? סערה רגשית אחרת פוקדת אותך? 
נסי להבחין איך תזוזה קלה של חפצים בבית יכולה לשמח את נפשך. זכרי לספר בתגובות איך זה הרגיש.

ובואי לבקר אותי באינסטגראם https://www.instagram.com/tziki_interiordesign/
ככה נוכל להישאר בקשר:)









אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על המשוב! שמחה על המסע המשותף!

הבן שלי נסע, ואיך זה קשור לעיצוב הבית?

 תופעת הקן המתרוקן היא תופעה מוכרת בספרות המקצועית ובכלל שגורה בדיבור בין הורים, שילדיהם הבוגרים עושים צעדיהם לעצמאותם מחוץ לבית ילדות. שונה...